Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας είναι σημαντικό να εμπλουτίζουν τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις τους. Το παιδί της προσχολικής ηλικίας βιώνει ένα άλμα στην γνωστική του ανάπτυξη,όπου ψυχοσυναισθηματικά νιώθει ασφάλεια όταν λύνει με παραγωγικό τρόπο τις απορίες που έχει.Είναι,άλλωστε ,η περίοδος των αμέτρητων ‘’Γιατί’’ που καθημερινά ακούν με ενδιαφέρον οι γονείς. Οι ερευνητές Πανεπιστημιακών Παιδαγωγικών Τμημάτων υποστηρίζουν πως ένα παιδί που με τους γονείς του εμπλέκεται σε γνωστικές ζυμώσεις(παίξιμο επιτραπέζιων παιχνιδιών,διάβασμα βιβλίων κ.α) φτάνει στο νηπιαγωγείο γνωρίζοντας ένα μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου μας!
Πάνω σε αυτό το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο και το παιχνίδι ‘’Επαγγέλματα’’. Μέσα στο παιχνίδι αυτό το παιδί θα γνωρίσει πολλά επαγγέλματα που πιθανόν δε γνώριζε πριν,θα εξασκήσει την αναγνωστική του ικανότητα στα Ελληνικά και στα Αγγλικά,θα διαβάσει φρασούλες που προάγουν την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Με τις δράσεις δε του Παιδαγωγικού Οδηγού θα αναπτύξει πολύπλευρα την νοημοσύνη του, θα μάθει το κοινωνικό παιχνίδι ρόλων, θα καλλιεργήσει την τόσο σπουδαία ενσυναίσθηση (Θα μάθει ,δηλαδή,να μπαίνει στη θέση του άλλου),και θα χαίρεται να επιλέγει το ευρηματικό και το διασκεδαστικό στην μαθησιακή διαδικασία.Σε όλα τα παραπάνω ας προσμετρήσουμε το γεγονός της μεταγνωστικής στοχοθεσίας που έχει όλο το παιχνίδι και ο Π.Ο αφού το παιδί παίζοντας ανακαλύπτει τα πιο αποτελεσματικά μονοπάτια της γνώσης που πρέπει να ακολουθεί…
Εκπαιδευτική, παιδαγωγική επιμέλεια παιχνιδιού και δημιουργία παιδαγωγικού οδηγού: Ταμπουρέας Νικόλαος, εκπαιδευτικός, παιδαγωγικός σύμβουλος.