Η ώρα της κρίσης σχετικά με το δίδυμο της Red Bull Racing  για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2021 πλησιάζει επικίνδυνα! Έχουμε κατά τα φαινόμενα χαμένο, έχουμε φαβορί, έχουμε αουτσάιντερ αλλά μέσω αυτού του blog, έχουμε και μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική!

Ας δούμε πρώτα τα δεδομένα. Μετά από τους πρώτους 13 αγώνες της σεζόν ο Alex Albon έχει κολλήσει στους 64 βαθμούς. Ενδεικτικά αναφέρω πως πέρυσι, με 63 βαθμούς μετά από 12 αγώνες, ο Pierre Gasly είχε υποβιβαστεί στη Scuderia Toro Rosso ως ανεπαρκής. Γιατί να έχει διαφορετική τύχη ο Ταϊλανδός;

Η αλήθεια είναι πως αυτή τη φορά η αυστριακή ομάδα του έδωσε χρόνο. Πολύ χρόνο. Πατώντας στη σταθερότητα που επέδειξε στο δεύτερο… ημίχρονο της περυσινής σεζόν, επενδύοντας στην επιθετικότητα που έχει δείξει όταν έχει χρειαστεί – τη μαχητικότητα που έχει στον «πόλεμο» του midfield. Όμως εδώ εντοπίζεται και ουσία του προβλήματος: ότι σε κάθε αγώνα μπλέκει στην εξαιρετικά συναρπαστική μάχη των Renault, McLaren, Racing Point, της Ferrari του Charles Leclerc και ενίοτε και των AlphaTauri.

Αυτή δεν είναι η φυσική θέση της RB16. Θα έπρεπε να είναι πιο κοντά στην κορυφή, θα έπρεπε να ακολουθεί έστω τον Max Verstappen. Πράγμα που αδυνατεί να κάνει. Στις κατατακτήριες δοκιμές τρώει μονίμως τη σκόνη του teammate του και συνήθως κατατάσσεται και πιο πίσω από τη δεύτερη σειρά του grid. Αποδεικνύεται πως παρότι… τίμιος, απλά δεν είναι αρκετά γρήγορος.

Ως αποτέλεσμα, ο Verstappen δεν έχει τον παραμικρό εσωτερικό ανταγωνισμό και δεν έχει καμία βοήθεια στον τομέα της στρατηγικής όποτε απαιτείται η παρουσία ενός wing man για να μπορούν οι «ταύροι» να παίξουν στα ίσια τις Mercedes, στη σκακιέρα των εναλλακτικών αποφάσεων που μπορεί να γυρίσουν τούμπα έναν αγώνα.

Το έργο λοιπόν σε ότι αφορά στον Albon έχει λήξει. Στην Ίμολα μπήκαν τα τελευταία καρφιά στο φέρετρο που θα αναπαυθεί η όμορφη περιπέτειά του στην RBR – ενδεχομένως και στη Formula 1 γενικότερα, μιας και στην AlphaTauri πάμε ολοταχώς για δίδυμο Gasly-Yuki Tsunoda. Από τη στιγμή που ο Helmut Marko δήλωσε δημοσίως πως αν δεν τον κρατήσουν θα ανοίξουν για πρώτη φορά την πόρτα σε οδηγό εκτός Ακαδημίας, σημαίνει πως είναι ήδη δεδομένο πως θα ανοίξει -επιτέλους- η πόρτα. Και η όποια παράταση στις εξελίξεις, δεν αλλάζει κάτι. Ο συμπαθής 24χρονος θα είναι λοιπόν ο χαμένος της υπόθεσης.

ΥΠΕΡΑΤΟΥ: Φόρμουλα 1

Πάμε στο φαβορί. Αυτός είναι ο Nico Hulkenberg. Η προφανής επιλογή, ο πιο πλήρης διαθέσιμος οδηγός, ετοιμοπόλεμος όποτε τον χρειάστηκε η Racing Point, διψασμένος για επιτυχίες, θα κάνει τούμπες αν επιτέλους έχει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο στα χέρια του.

Τον θέλει σίγουρα το κοινό, φαίνεται πως τον θέλει η ομάδα και τον θέλει σίγουρα και η οικογένεια Verstappen – το έχουν δηλώσει ανοιχτά, τόσο ο Max (με τον οποίο έχει πολύ καλές σχέσεις) όσο και ο μπαμπάς του και πρώην πιλότος της F1, Jos Verstappen. Εκεί πιστεύω πως θα καταλήξει η Red Bull. Είναι η πιο ασφαλής επιλογή.

 

Το αουτσάιντερ είναι ο Sergio Perez. Αναπάντεχα διαθέσιμος αφού η Racing Point που σύντομα γίνεται Aston Martin, προτίμησε να διακόψει πρόωρα τη συνεργασία τους για να στρατολογήσει τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Sebastian Vettel. Ο Perez παραμένει σε καλή ηλικία, ενώ είναι ένας οδηγός που παρότι δεν επιδίδεται σε πυροτεχνήματα στον ένα γρήγορο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών, έχει πάντα άσους στο μανίκι στους μαραθωνίους των αγώνων.

Ένα προφίλ που κατά την ταπεινή άποψη, τον χρίζει ιδανικό για μία ομάδα στο midfield. Μία ομάδα που πρέπει να «κλέβει» αποτελέσματα και βαθμούς, συχνά μέσω εναλλακτικής στρατηγικής. Δεν με έχει πείσει πως είναι ο μαχητής που χρειάζεται η Red Bull. Τα λεφτά που φέρνει σε χορηγίες, επίσης δεν τα χρειάζεται.

Ο μόνος ίσως λόγος που θα μπορούσε να γίνει ελκυστικός, αφορά στο «άνοιγμα» μέσω της παρουσίας του στις αγορές της Κεντρικής Αμερικής. Επιπρόσθετα, αμφιβάλλω αν μπορεί να στριμωχτεί στο καλούπι ενός wing-man.

Και πάμε και στο όνομα-έκπληξη. Το ανέφερα σε μία πρόσφατη συζήτηση δίχως να έχω βάλει πολλή σκέψη πίσω από αυτό το σενάριο. Έκτοτε, όσο το σκέφτομαι, τόσο και πιο ενδιαφέρον μου φαίνεται. Αναφέρομαι στον Kevin Magnussen. Ναι, στον Kevin Magnussen!

Άκουσον μεν, πάταξον δε! Δεν υπάρχει άλλος οδηγός στα paddock που να μοιάζει τόσο στον Verstappen. Ταχύς, θρασύς κι αυθάδης. Εντός και εκτός πίστας. Μαχητής όσο λίγοι, συνήθως βρίσκεται μπροστά από τους teammates (2016 στη Renault με τον Jolyon Palmer, 2018-2019 στη Haas με τον Romain Grosjean), με εμπειρία από μεγάλη ομάδα αλλά και θέληση να κάνει δυναμικό restart στην καριέρα του.

Δεν είναι εμπορικό όνομα, δεν τον λατρεύουν τα media, δεν θα φέρει χορηγούς, δεν θα κερδίζει το βραβείο του πιο δημοφιλούς προσώπου στα paddock. Διάολε, δεν αποκλείεται να έφτανε να παίξει μπουνιές στο γκαράζ με τον Verstappen αν στράβωνε κάποια στιγμή το έργο. Ωστόσο, αν ο Christian Horner εντόπιζε το «κουμπί» του; Αν έβρισκε τον τρόπο να δαμάσει τον δυναμικό του χαρακτήρα και να αναδείξει το σκυλί του πολέμου που κρύβει μέσα του, με μία Red Bull θα έκανε παπάδες!

ΥΠΕΡΑΤΟΥ: Φόρμουλα 1

Δείτε την παρθενική σεζόν της καριέρας του στη Formula 1. Έτρεχε για λογαριασμό της McLaren, με τη βρετανική ομάδα στα πρώτα βήματα της πτώσης, στους τελευταίους μήνες συνεργασίας με τη Mercedes και μία MP4-29 που ήταν αξιόπιστη αλλά δεν έβαζε φωτιά στην πίστα. Ο Δανός ήταν δεύτερος στο ντεμπούτο του (!) και παρότι στα επόμενα 115 Grand Prix δεν ανέβηκε ξανά στο βάθρο, ειδικά εκείνη η σεζόν ήταν αξιοσημείωτα σταθερή. Κι ας ήταν πρωτοεμφανιζόμενος!

Ναι, ήταν αρκετά πίσω από τον πολύπειρο και παγκόσμιο πρωταθλητή Jenson Button αλλά είχε άλλους έντεκα τερματισμούς στους βαθμούς, με μόνο μία εγκατάλειψη. Αναφέρω το τελευταίο διότι στη Haas, με την πολύ «παρέα» με τον Grosjean, μάλλον του βγήκε τ’ όνομα. Αλλά μη γελιέστε – όλα είναι εντελώς διαφορετικά όταν είσαι σταθερά #4 και κοιτάς ψηλότερα κι αλλιώς όταν είσαι χαμένος στο κολαστήριο ανάμεσα στις θέσεις #5-#12.

Πείτε αλήθεια: η πρώτη σας σκέψη δεν οδηγεί σε μία εκρηκτική συνεργασία; Υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως με μία Red Bull, o Magnussen θα χανόταν στο όριο των βαθμών; Στο τέλος της ημέρας, ακόμα κι αν η παρουσία του στους τετράκις πρωταθλητές αποδεικνυόταν επεισοδιακή, δεν βλέπω με ποιο τρόπο θα μπορούσε να μαζέψει λιγότερα από τα ψίχουλα που μαζεύει ο Albon. Τουλάχιστον θα εξασφάλιζε και μερικά (ή πολλά) πρωτοσέλιδα.

Πάντως τουλάχιστον προς το παρόν, ο Magnussen, δεν είναι στο κάδρο της Red Bull. Τουλάχιστον όχι επίσημα, αφού είναι κοινό μυστικό πως όλοι οι οδηγοί και οι μάνατζέρ τους, συχνά πυκνά κάνουν τις διερευνητικές επαφές τους στα περισσότερα από τα motorhomes στα paddock. Και είναι ένα σενάριο που δεν ακούγεται καν.

ΥΠΕΡΑΤΟΥ: Φόρμουλα 1

Ο μόνος που συμμερίστηκε την άποψή μου, είναι ο Matt Bishop – επί σειρά ετών υπεύθυνος επικοινωνίας της McLaren, παρών στην ομάδα όταν βρισκόταν εκεί ο Magnussen. Συγκεκριμένα, μιλώντας στο GPBlog.com, ο Βρετανός αναφέρει: «Στη Renault και τη Haas επικράτησε των teammates του αλλά δεν είχε τα μονοθέσια να επιδείξει τις εντυπωσιακές του αρετές που είχαμε δει το 2013 στο World Seris by Renault. Αρετές που είναι εκεί, περιμένουν να απελευθερωθούν. Νομίζω πως οι Max και Kevin θα έκαναν ένα φοβερό δίδυμο για τη Red Bull. Αμφότεροι είναι ήδη αρκετά έμπειροι αλλά ταυτόχρονα ακόμα νέοι, απίστευτα γρήγοροι και σίγουρα μαχητές. Φιλόδοξοι και ικανοί, που θα μπορούσαν να πιέζουν ο ένας τον άλλο και να κερδίζουν όταν δεν κερδίζει η Mercedes. Θα ήταν ένα δίδυμο που στο τέλος θα είχε προβληματική συνεργασία; Ποιον ενδιαφέρει αυτό; Αυτό που θέλει μία μεγάλη ομάδα, είναι οδηγούς που να παρενοχλούν ο ένας τον άλλο κάθε τόσο».

Αυτό ακριβώς. Τίποτα άλλο.

Panos Seitanidis