Η απόφαση της Honda να γυρίσει την πλάτη στη Formula 1 (ξανά), φέρνει τη Red Bull σε αδιέξοδο. Ή μήπως της ανοίγει ένα καινούριο δρόμο;

Του Πάνου Σεϊτανίδη (instagram.com/SeitanF1)

Το φινάλε μίας σχέσης σπάνια είναι ρόδινο, όμως ειδικά στην περίπτωση των Red Bull Racing και Renault στο τέλος του 2018, αποδείχθηκε επεισοδιακό. Βούτυρο στο ψωμί του Netflix, που στο πλαίσιο του ντοκιμαντέρ «Drive To Survive», βρήκε δράμα πίσω από τις επιταχύνσεις, εντάσεις πίσω από τα braking points, ένα αναπάντεχο reality παραπλεύρως της αγωνιστικής δράσης.

Κι αυτό συνεχίστηκε με τον προσηλυτισμό του Daniel Ricciardo από τη Renault, με τους Cyril Abiteboul και Christian Horner να εξελίσσονται σε drama queens μίας σαπουνόπερας δίχως τέλος. Δύο επιτυχημένοι managers, που πέρα από τον αδυσώπητο εγωισμό μίας προσωπικότητας τέτοιου κύρους και θέσεις, στο πλαίσιο αυτής της διαρκούς κόντρας έβγαζαν από μέσα τους το γινάτι ενός μικρού παιδιού. Μία σου και μία μου, εύκολα τους φαντάζομαι να παλεύουν ο ένας για τις κάρτες του άλλου παίζοντας ΥΠΕΡΑΤΟΥ. Γιατί ξέρετε, αυτοί οι τύποι δεν ανέχονται να χάνουν ούτε στο τάβλι.

 

Με τη Honda λοιπόν να λέει σαγιονάρα, τη Mercedes και τη Ferrari να μην έχουν λόγο να ταΐσουν με ισχύ τον ταύρο αφού αποτελεί βασικό ανταγωνιστή, το να τα βρουν ξανά Red Bull-Renault φαντάζει μονόδρομος. Όχι επειδή θέλουν – ελλείψει επιλογών. Σύμφωνα με το μαύρο βιβλίο των κανονισμών, ο προμηθευτής κινητήρων με τους λιγότερους πελάτες, υποχρεούται να παρέχει υβριδικές μηχανές σε όποια ομάδα αδυνατεί να βρει μόνη της προμηθευτή. Με το αζημίωτο βέβαια – έναντι 15 εκατομμυρίων το χρόνο.

Όλα αυτά είναι δεδομένο πως έχουν κολλήσει αυτό το χαρακτηριστικό μειδίαμα στη φάτσα του Abiteboul που είμαι σίγουρος πως μισεί τόσο πολύ ο Horner. Ειδικά όταν ο Γάλλος άκουσε τον Βρετανό να δηλώνει: «Από τη διακοπή της συνεργασίας μας μέχρι τώρα, η Renault έχει αλλάξει. Το νέο διοικητικό συμβούλιο έχει φέρει φρέσκο αέρα και ιδέες. Κινούνται προς τα εμπρός».

 

 

#Kolotoumpa με χάρη θα σκεφτείτε και δεν θα διαφωνήσω, όσο κι αν είναι δεδομένο πως νέος CEO του ομίλου, Luca de Meo, τα βλέπει τα πράγματα λίγο διαφορετικά από τον Carlos Ghosn.

Είναι λοιπόν αυτό το μοναδικό διαθέσιμο μονοπάτι για τη Red Bull; Η απάντηση είναι πως όχι. Παλαιότερα είχε πέσει στο τραπέζι η ιδέα η Red Bull να αρχίσει να παράγει μόνη της και τους κινητήρες. Άλλωστε από μία εταιρεία παραγωγής energy drinks, κατέληξε να φτιάχνει κορυφαία μονοθέσια. Να έχει δύο αγωνιστικές ομάδες στη Formula 1! Να έχει στήσει μία ολόκληρη ακαδημία οδηγών που εκκολάπτει νέα αστέρια.

ΥΠΕΡΑΤΟΥ: Φόρμουλα 1

 

 

Όμως υπήρχαν δύο απαγορευτικοί παράγοντες. Το κόστος που θα απαιτούσε ένα τέτοιο εγχείρημα και το βάθος χρόνου στο οποίο θα μπορούσε ενδεχομένως να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτά δεν πατούσαν απλά φρένο – σήκωναν χειρόφρενο στην όποια σκέψη.

Τα τελευταία χρόνια είχαμε δύο σημαντικές κινήσεις. Η μία αφορούσε στην επέκταση των δραστηριοτήτων της Red Bull Advanced Technologies, του τεχνολογικού παρακλαδιού του brand, σε μία εντυπωσιακή συνεργασία με την Aston Martin, η οποία γέννησε την σχεδόν… τρομακτική Βαλκυρία. Η άλλη, όταν τα σύννεφα στις σχέσεις με τη Renault έφεραν τη μετονομασία του κινητήρα που έδιναν οι Γάλλοι σε «TAG Heuer», η Red Bull είχε συμμαχήσει με την Ilmor του Mario Illien, επιδιώκοντας να πάρει τα μέγιστα από μία μέτρια υβριδική μηχανή. Μπήκαν λοιπόν οι πρώτες βάσεις για σκέψεις για κάτι περισσότερο.

 

 

Αυτό το κάτι περισσότερο, θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χάρη σε δύο νέες εξελίξεις. Η μία είναι φυσικά η εισαγωγή των ορίων στους προϋπολογισμούς των ομάδων από τη νέα σεζόν. Με την αυστριακή εταιρεία να είναι ανάμεσα σε 3 με το μεγαλύτερο πορτοφόλι, αυτό σημαίνει πως απελευθερώνεται μεγάλο μέρος του budget, το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην υβριδική μηχανή. Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί ανθρώπινο δυναμικό, που με τις αναπόφευκτες μειώσεις θα περίσσευε. Και πάλι θα μιλάμε για μία σημαντική επένδυση αλλά όχι διαστημική.

Και φυσικά όλο αυτό μπορεί να δουλέψει μόνο με τις διαφαινόμενες ευλογίες της Honda. Επιδιώκοντας να κάνει όσο γίνεται πιο ομαλή την αποχώρησή της από το σπορ αλλά και από τη συγκεκριμένη συνεργασία η οποία της χάρισε το χαμένο της κύρος (5 νίκες μετά από 3 χρόνια μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας συνεργαζόμενη με τη McLaren), η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να παραχωρήσει στη Red Bull τα πνευματικά δικαιώματα της υβριδικής της μηχανής. Δεν είναι τυχαίο πως ένα διαζύγιο που μπορεί να πληγώσει τόσο πολύ τη Red Bull, ακόμα και να την ωθήσει σε έξοδο από το σπορ, δεν έχει φέρει φαγωμάρα και πόλεμο δηλώσεων αλλά όλες οι επίσημες επικοινωνίας τονίζουν σεβασμό και συνεργασία. Δεν είναι τυχαίο.

 

Για σκεφτείτε λοιπόν λίγο το ενδεχόμενο. Η Honda που έχει κάνει άλματα σε απόδοση και αξιοπιστία και το 2021 θα φέρει αναβαθμισμένο κινητήρα, θα παραχωρήσει όλη της την τεχνογνωσία. Ενδεχομένως και προσωπικό. Από την άλλη, η έδρα του προγράμματος Formula 1 της ιαπωνικής εταιρείας είναι στην Αγγλία και μάλιστα στο Milton Keynes! Δηλαδή 5.4 μίλια μακριά από την έδρα της Red Bull Racing!

Έτσι η όλη μετάβαση θα μπορούσε να έχει ρεαλιστική βάση, θα μπορούσε να έχει ομαλότητα, θα μπορούσε ακόμα και να έχει έναν ξεχωριστό επικεφαλής. Μπορεί να μη σημαίνει τίποτα, μπορεί και τα πάντα. Όμως η αποχώρηση του Andy Cowell από τη Mercedes (ήταν ο επικεφαλής κινητήρων της στο Brixworth και τώρα είναι σε gardening leave) ήρθε λίγο-πολύ την περίοδο που η Red Bull έμαθε τις προθέσεις της Honda, αφού όλα αυτά, είναι ξεκάθαρο πως φτάνουν στο ευρύ κοινό με σημαντική καθυστέρηση. Έκτοτε φέρεται να έχει αντισταθεί στις πιέσεις της Ferrari, παρότι σίγουρα οι Ιταλοί θα τον πλήρωναν με το βάρος του σε χρυσό για να τους αναστήσει.

 

Αν ο Cowell δεν λατρεύει τόσο το βρετανικό καιρό και δεν θέλει απλά να ξοδεύει το χρόνο του χαζεύοντας πάπιες και τρώγοντας πουτίγκα, κάτι άλλο έχει στα σκαριά. Γιατί όχι το παραπάνω σενάριο.

Κι έτσι, η Red Bull θα πάψει μία και καλή να εξαρτάται από τις προθέσεις μίας αυτοκινητοβιομηχανίας και θα μπορεί να ορίζει μόνη της την τύχη της! Πράγμα που όμως ταυτόχρονα σημαίνει, πως δεν θα μπορεί πια να μετακυλήσει αλλού τις ευθύνες.

Φωτογραφίες: redbullcontentpool.com / mercedesamgf1.com

ΥΠΕΡΑΤΟΥ: Φόρμουλα 1

By Panos Seitanidis